Regionale brandstory

Stichting Twente Branding profileert Twente als ondernemende hightechregio met een focus op hightechsystemen en materialen. In opdracht van de stichting schreef Stad en Regio een korte ‘brandstory’ over de identiteit van ondernemend Twente die heden, verleden en toekomst met elkaar verbindt. De stelling van het stuk is dat Twente dankzij het vanouds aanwezige ondernemerschap, nabuurschap en vakmanschap oplossingen biedt voor wereldwijde vraagstukken. Regionale bedrijven die samen een waterzuivering in Maleisië bouwen, een slim Twents apparaatje waarmee Indiase hartpatiënten makkelijk geopereerd kunnen worden, materialen ‘made in Twente’ die de schade van overstromingen en branden voor mens en milieu beperken… De lijst met Twentse uitkomsten voor werelduitdagingen is lang. Wil deze boodschap van ‘innovatie met een missie’ beklijven, dan moet het verhaal aan de hand van simpele, concrete en pakkende voorbeelden worden verteld. Alleen dan gaat het abstracte begrip ‘hightechregio’ leven, zowel binnen als buiten Twente.

Ik wil meer informatie

Bel mij terug

Bekijk alle columns